آرشیو آبان ماه 1400

معرفي انواع كتاب با موضوعات مختلف

معرفي كتاب شناخت طبيعت انسان

۱۳ بازديد

كتاب شناخت طبيعت انسان

اثر آلفرد آدلر

خريد كتاب شناخت طبيعت انسان

آلفرد آدلر در هفتم فوريه سال ۱۸۷۰ در حومه‌ي شروين در اتريش متولد شد. او را به‌عنوان نخستين پيشگام روان‌شناسي اجتماعي (روانكاوي) مي‌شناسند كه به ارزيابي روان‌شناسي فردي و ماهيت آن مي‌پردازد.

آلفرد آدلر در كتاب شناخت طبيعت انسان، روان‌شناسي خود را به شكلي ساده بيان مي‌كند كه به گفته‌ي خود او چهل سال زمان صرف كرد تا بتواند به شكلي ساده نكته‌هاي روان‌شناسي را به مردم بفهماند. آلفرد آدلر به احساس حقارت، عقده‌هاي حقارت، عقده‌ي برتري، غايت نگري تخيلي، كمال‌يابي و سنخ‌هاي مختلف (سنخ سلطه‌گر يا حكم‌ران، سنخ گيرنده، سنخ اجتنابي) مي‌پردازد كه در منش و شكل‌گيري ماهيت انسان‌ها نقش مهمي را ايفا مي‌كنند. ناگفته نماند او ابداع‌كننده‌ي نظريه‌ي «عقده‌ي حقارت» است كه منشأ آن را ناتواني در برابر احساس حقارت مي‌دانست.

انديشه‌هاي او برخلاف نظريه‌هاي زيگموند فرويد اميدواركننده بود، او با اشاره به اينكه تجربه‌هاي كودكي مهم‌اند اما انسان قرباني تجربه‌هاي گذشته‌ي خود نيست، تصوير دلگرم‌كننده‌اي به آينده‌ي بشرمي تاباند و با تأكيد بر آن‌كه هدف‌هاي آتي بهتر از رويدادهاي گذشته هستند، بر نظريه‌ي بسياري از روان‌شناسان پس از خود تأثير مي‌گذارد ازجمله آبراهام مزلو و جولين رايت. جولين رايت نظريه‌پرداز گفته است: «من تحت تأثير و بينش‌هاي او در مورد طبيعت آدمي بودم و هستم. سهم وي در اين مورد، حقيقتاً بزرگ است» برخي ديگر از روان‌شناسان بر اين عقيده‌اند كه آدلر بسي بيشتر از زمان خود بوده است، تأكيدهاي شناختي و اجتماعي او با گرايش‌هاي روان‌شناسي امروزي سازگارترند تا با روان‌شناسي روزگار خود وي. آدلر با نظريه‌ي ترتيب تولد و عقده حقارت يكي از پيشگامان روان‌شناسي فردي و اجتماعي و گروه‌درماني است.

در اين كتاب او با اين ديدگاه كه انسان‌ها از اختيار برخوردارند و مي‌توانند با اين توانايي به تغيير فرايند زندگي بپردازند به طرد جبرگرايي الگوهاي گذشته مي‌پردازد و منبع احساس‌هاي حقارت را كه منجر به شكل‌گيري شخصيت مي‌شوند را موردبررسي قرار مي‌دهد. همان‌طور كه در سبك زندگي واقعي آدلر با اين شرح‌حال روبرو مي‌شويم كه براي از ميان بردن وحشت خود از گورستاني كه در نزديكي مدرسه او بود، دوازده بار در طول قبرستان مي‌دود و بر احساس ترس خود غالب مي‌شود. درواقع او با به‌دست گرفتن سرنوشت خود به بيماري خود ريكيتس كه سبب به وجود آمدن عقده‌هاي حقارت در وجودش بود نيز پيروز مي‌گردد.

 خريد آنلاين كتاب : سايت كاواك

معرفي كتاب جودي دمدمي

۱۲ بازديد

كتاب جودي دمدمي

مجموعه كتاب‌هاي جودي دمدمي

جودي دمدمي نوشته مگان مك‌دونالد نويسنده‌ي آمريكايي است. اين كتاب مجموعه‌ي چند ‌قسمتي است: به نام‌هاي جودي دنيا را نجات مي‌دهد، جودي مشهور مي‌شود، جودي دكتر مي‌شود، جودي آينده را پيش‌گويي مي‌كند، جودي انجمن مخفي تشكيل مي‌دهد و…

مگان مك‌دونالد نويسنده‌ي كتاب، افتخارات و جوايز بسياري را كسب كرده است. او درباره‌ي اين كتاب مي‌نويسد: گاهي فكر مي‌كنم جودي دمدمي خودم هستم. بي‌شك، خودم هم مثل جودي، دمدمي هستم. جودي هميشه نظرش را مي‌گويد و حرف دلش را مي‌زند و من از اين كارش خوشم مي‌آيد؛ اما حرف دل را زدن، هميشه كار آساني نيست.

درباره‌ي نويسنده

مگان در خانواده‌اي پرجمعيت در پيتربورگ واقع در پنسيلوانيا به دنيا آمد. او پنجمين و كوچك‌ترين دختر خانواده بود. در كودكي به علت لكنت زبان در يادداشتي كه مادرش به او پيشنهاد كرده بود هر آنچه را كه مي‌خواست مي‌نوشت و اين يادداشت‌نگاري‌ها، هنر نوشتن و نويسندگي را در او تقويت مي‌كرد. او اولين نوشته‌اش را در سن ده‌سالگي در روزنامه‌ي مدرسه‌اش منتشر كردوپس از آن كتاب‌هاي متعددي درزمينه‌ي كودك نوشت كه به گفته‌ي خود، آن را از خاطرات كودكي خود الهام گرفته بود. ازجمله اين كتاب‌ها جودي دمدمي است كه به حالت‌هاي شاد و غمگين، پرشور و نشاط، كنجكاوي و ماجراجويي خود در دوران كودكي بازمي‌گردد.

جودي در اين كتاب به حمايت از حيوانات و محيط‌زيست مي‌پردازد، انجمن مخفي تشكيل مي‌دهد و قواعد را مي‌شكند. براي درمان دنيا در مسابقه شركت مي‌كند و تقديرنامه دريافت مي‌كند، بطري‌هاي يك‌بارمصرف را جمع مي‌كند و صد درخت جديد را با كمك دوستانش در جنگل‌هاي استوايي مي‌كارد، با نجات عروسك‌هاي شكسته به آن‌ها حيات دوباره‌اي مي‌بخشد، عروسك‌ها را به بخش كودكان بيمارستان اهدا مي‌كند و با اين عمل مشهور مي‌شود.

با انگشتر حال نماي نقره‌اي، آينده را پيشگويي مي‌كند. جودي دمدمي علاوه بر آنكه كتاب سرگرم‌كننده‌اي براي كودكان است، سرشار از لحظات شادي‌بخش و مهيج است كه نيروي خلاق و توانايي‌ها را برمي‌انگيزد و نتايج آموزنده‌اي را در اختيار خواننده قرارمي دهد. اين كتاب را علاوه بر كودكان به نوجوانان نيز توصيه مي‌شود.

مجموعه كتاب‌هاي جودي دمدمي توسط نشر افق و با ترجمه‌ي محبوبه نجف خاني منتشر شده است.

جهت خريد آنلاين كتاب مي‌توانيد به كتابفروشي كاواك مراجعه نماييد.

معرفي كتاب سيماي زني در ميان جمع

۱۰ بازديد

كتاب سيماي زني در ميان جمع

اثر هاينريش بل

خريد كتاب سيماي زني در ميان جمع

جايزه‌ي نوبل ادبيات

با اينكه يازده اثر او هم‌رده با بهترين‌ها قرارگ رفته است، اثري كه باعث شد بل در سال ۱۹۷۲ جايزه‌ي نوبل ادبيات را براي كمك به بازسازي ادبيات آلمان دريافت كند در آمريكا چندان موفق نشد توجه‌ها را به خود جلب كند. در ميان برندگان جايزه‌ي نوبل، سولژنيتسين، بكت و حتي نرودا بيشتر به مذاق آمريكايي‌ها خوش‌ آمدند. رمان‌هاي متعدد بل در كنار نمايشنامه‌ها، داستان‌ها و مقالات او برايش شهرت و محبوبيت قابل‌توجهي در اروپاي شرقي و غربي به همراه داشته‌اند.

صدسال تنهايي

اثر جديد او، سيماي زني در ميان جمع، از جانب كميسيون جايزه‌ي نوبل به‌عنوان خلاقانه‌ترين اثر بل لقب گرفت. اين رمان به‌اندازه‌ي رمان‌هاي خارجي ديگر، مانند صدسال تنهايي، صميمي و غني است. اين رمان از يك اثر هنري عالي بسيار فاصله دارد و به‌هيچ‌وجه نمي‌توان آن را از نظر ادبي با صدسال تنهايي برابر دانست اما مي‌توان گفت كه مملو از احساسات قوي انساني است كه آن را هم‌تراز بهترين‌ها مي‌كند. بايد بلافاصله ذكر شود كه بل به سبب حساسيتي كه نسبت به شخصيت‌هاي زن داستان‌هايش دارد معروف است. در ميان نويسندگان مرد آمريكايي تنها جان آپدايك است كه در اين مورد شبيه به بل عمل مي‌كند.

به نظر مي‌رسد تصميم بل براي اينكه زني را در ميان شخصيت‌هاي كتاب جديدش بگذارد او را از سادگي داستان وار و پرحرارت و كنايه‌هاي وزيني كه در رمان‌هاي پيشين او شاهد بوديم، آزادكرده است. شايد اين‌طور باشد كه لحن صريح و شهواني و اخلاق احساساتي زنان نيروي ادبي بل را آزاد كرده است؛ نيرويي كه خشم بل نسبت به مردان الماني و جامعه‌ي مردسالار اغلب از بروز آن جلوگيري مي‌كرد.

عقايد يك دلقك

بل شايد در اين رمان زياده‌گويي كرده باشد و همه‌چيز را با تفصيل بيش‌ازحد تعريف كرده باشد اما درگيري چنداني با سبك ندارد. براي يك‌بار هم كه شده مرور گذشته و وجود فلش بك‌هاي متعدد سبب ايستايي سير داستان در زمان حال نمي‌شود. داستان برخلاف آنچه منتقدين از «عقايد يك دلقك» و «بيليارد در ساعت نه و نيم» مي‌گفتند، سير آزادي دارد و شلوغ نيست.

طرح داستان از عمد بر مبناي موضوعي پيش‌پاافتاده و مربوط به زندگي معمولي نوشته‌شده است. لني، زني ۴۸ ساله، خانه‌اش را در جريان توقيف اموال از دست مي‌دهد و بااينكه تمام مدت را با اجاره‌نشيني سر مي‌كند اما بازهم نمي‌تواند طلبكاران را راضي نگاه دارد. لني بيوه است. تنها پسرش به خاطر كمك به او و به جرم جعل اسناد در زندان است. حال كه ديگر درامد پسرش هم نيست لني نمي‌تواند روز را به شب برساند.

در المان نوين، كارهاي نامنظم و درهم‌برهم لني، خونسردي و بي‌قيدي‌اش در پول درآوردن و نگه‌داري اموال چندان عادي نيست. صاحب‌خانه از خانه‌اي كه لني در آن اقامت دارد پول چنداني به جيب نمي‌زند. مستأجرهاي ديگر همه‌كارگان خارجي هستند. در چنين فضايي صاحب‌خانه به‌صراحت گفته كه «كمونيسم كه نه؛ ولي مردم ممكن است هزار جور حرف ديگر بزنند.» اصلاً اهميتي ندارد كه لني تمام عمرش را همين‌جا زندگي كرده، اهميتي ندارد كه صاحب‌خانه را سي سال است كه مي‌شناسد، اهميتي ندارد كه هنگام غسل‌ تعميد پسر لني كه حمله‌ي هوايي شد نوه‌ي او پدرخواندگي پسرش را پذيرفت. زمانه عوض مي‌شود. آدم‌ها نسبت به هم وفادار نمي‌مانند. هميشه فقط پول درآوردن مهم بوده و بس. حالا از هر راهي مي‌خواهد باشد. حالا ديگر بايد احمق باشي تا به چرندياتي مثل احترام، عشق و خيرخواهي اهميت بدهي. حتي اگر در شهر كاتوليكي مثل كُلن زندگي كني.

مردم پشت سر لني او را بي‌بندوبار خطاب مي‌كنند. او درخواست ازدواج مردهاي زيادي را رد كرد و حالا كه لني با مرد تركي كه به او خانه اجاره داد وارد رابطه شده از حسادت شروع كردند به بگفتن از او؛ اما برخلاف استعداد بالايي كه لني در جذب مردان دارد، (كه بُل آن را نوعي زيبايي معصومانه مي‌داند، نشاني از زيبايي‌هاي معنوي، نه هوسراني) او در پنجاه سال زندگي‌اش تنها چهار معشوق داشته است و بخش زيادي از داستان هم در همين باره است.

نخستين خواستگار لني كشته شد و هرگز فرصت پيدا نكرد از او خواستگاري كند. او هفده‌ساله بود و بااينكه لني هم مشتاق بود اما او خجالتي‌تر از آن بود كه در اين‌جور مسائل عجله كند. همسر او سه روز بعد از عروسي كشته شد و عشق حقيقي لني و پدر فرزندش، در تصادفي احمقانه جانش را از دست داد.

جذابيت رمان بل در جزئيات بي‌پايان و دوست‌داشتني دنيايي است. رمان تركيبي است از معمول و غيرمعمول. بل با دنبال كردن زندگي لني درگذر نيم‌قرن تاريخ آلمان، رماني مي‌نويسد و در آن انسانيت را، يا به قول خودش «معصوميت ذاتي انسان» را گرامي مي‌دارد؛ معصوميتي كه زير بار سياست‌ها، جنگ، افسردگي و انفجار دست‌نخورده باقي مي‌ماند.

جهت خريد آنلاين كتاب به وبگاه كتابفروشي كاواك مراجعه نماييد.

معرفي كتاب دلدار اسپوتنيك

۱۱ بازديد

معرفي كتاب دلدار اسپوتنيك

اثر هاروكي موراكامي

خريد كتاب دلدار اسپوتنيك

داستان كوتاه عشق و احساسات يك طرفه‌:

هفتمين اثر موراكامي كه به انگليسي برگردانده شد، داستان كوتاه عشق و احساسات يك‌طرفه‌اي را ميان سه دوست به روي كاغذ مي‌آورد. راوي داستان كه معلم مدرسه‌ي بيست‌وچهارساله‌اي است در شهر توكيو، دوستش سومير كه نويسنده است خيال‌پرداز و دمدمي‌مزاج كه جك كرواك را الگوي خويش قرار داده و ميو، زن شاغل، متأهل و زيبا كه رازي را درگذشته‌ي خود پنهان دارد.

رازي چنان دل‌خراش كه موهايش را سفيد كرده. زمان زيادي از تصميم سومير براي ترك نويسندگي نمي‌گذرد كه به‌كل ناپديد مي‌شود و اين در حالي است كه راوي و ميو در مسافرت هستند و با باخبر شدن از نبود سومير به آن سر دنيا سفر مي‌كنند تا پيدايش كنند. زماني كه در مسافرت هستند، راوي داستان متوجه مي‌شود كه سومير دو داستان نوشته است؛ دريكي از احساسات عميقش به ميو گفته و در ديگري راز ميو را، رازي كه سبب شد تك‌تك موهاي ميو سفيد شوند و او ديگر نتواند به كسي نزديك شود را فاش كرده است.

همه‌ي شخصيت‌هاي داستان با نااميدي در كشمكش هستند. درنهايت، رواي داستان با بازگشت به توكيو و درحالي‌كه دو ناجي خود را ازدست‌داده، تصميم مي‌گيرد به رابطه‌ي خالي از عشقش با مادر يكي از شاگردانش پايان دهد و اينجا جايي است كه راوي به حال تنهايي خود زار ميزند. بااينكه داستان در ساده‌گويي بي‌نظير است و بيشتر به سبك عاشقانه‌هاي موراكامي نوشته‌ شده تا داستان‌هاي ديگر، روابط محتاط قهرمان داستان كه در مكالماتش مشهود است و احساسات كنترل‌شده‌ي آن‌ها نسبت به يكديگر سبب مي‌شود اين كتاب ارزش مطالعه را داشته باشد. هاروكي موراكامي مانند زِن كوان، در داستان‌هايش به دنبال كاوش روابط انساني است. او در داستان‌هايش پرسش‌هايي مطرح مي‌كند بي‌آنكه پاسخي به خواننده بدهد و خواننده براي درك معناي آن‌ها نيازمند تفكر است.

جهت خريد اينترنتي كتاب به وبگاه كاواك مراجعه نماييد.

معرفي كتاب روح پراگ

۱۱ بازديد

كتاب روح پراگ

اثر ايوان كليما

خريد كتاب روح پراگ

ايوان كليما كودكي خود را به ياد مي‌آورد. زماني كه نازي‌ها پراگ را اشغال كرده بودند و زماني كه يهودي‌ها مانند خيلي چيزهاي ديگر ممنوع شده بودند. او فيلم ديدن را به ياد مي‌آورد: آن موقع «سفيدبرفي و هفت كوتوله» ي والت ديزني به پراگ آمده بود. آن‌قدر وسوسه كننده بود كه نمي‌توانستيم جلوي خودمان را بگيريم.

رفتم و تمام فيلم را با ترس از اينكه پيدايم كنند و تنبيه شوم ديدم. سفيدبرفي در واقع ميان كودكان آمريكايي نيز فيلم ترسناك و مشهوري بود اما شرايط ترسناكي كه آقاي كليما در وصف كودكي‌اش نقل مي‌كند بسيار فراتر از داستان جن و پري و جادوگر شيطان‌صفتي است كه سيب را مسموم كرد.

اين مجموعه مقالات با عنوان «روح پراگ»، شاهدي است بر تجربيات شخصي فردي كه در قرن بيستم تحت سلطه‌ي هيتلر و استالين سر مي‌كرده است. آقاي كليما در سال ۱۹۴۱، در سن ده‌ سالگي منتقل شد و اردوگاه ديگري فرستاده شد و آن‌قدر خوش‌شانس بود كه بتواند چهار سال تا زماني كه ارتش فاتح روسيه اردوگاه را بيابند، آنجا دوام بياورد. آقاي كليما اسم چنين ماجراهايي را «كودكي غيرمعمول» مي‌گذارد.

كليما از شناخته‌شده‌ترين نويسندگان اهل جمهوري چك است و رمان‌هاي او در كشورهاي انگليسي‌زبان نيز به شهرت رسيده‌اند. از آثار شناخته‌شده‌ي او به زبان انگليسي مي‌توان از «عشق و آشغال» و «در انتظار تاريكي، در انتظار روشنايي» يادكرد. اين دو رمان طرحي از تاريخ پيچيده‌ي كمونيسم در چكسلواكي را به ما نشان مي‌دهند.

مقالات كتاب «روح پراگ» بيشتر به ارزش‌هاي اخلاقي و شيفتگي او نسبت به هنر اشاره مي‌كند. عنوان كتاب نبايد موجب گمراهي خواننده شود. اين كتاب به‌هيچ‌وجه درباره‌ي گردشگري و زيبايي‌هاي شهر پراگ نيست. چراكه در ذهن نويسنده ابداً تصوير و خاطره‌ي زيبايي از اين شهر نقش نبسته است. در مقاله‌ي نخست كتاب از ترس و وحشت و فيلم سفيدبرفي و پراگ تحت سلطه‌ي نازي‌ها حرف به ميان مي‌آيد و مقاله‌ي آخر هم‌ نظر آقاي كليما درباره‌ي ماشين شكنجه در كتاب جزيره‌ي محكومين كافكا ذكرشده است.

اين مجموعه مقالات درواقع زنجيره‌اي است از درك و تجربيات نويسنده از تاريخ چكسلواكي؛ از زمان اشغال نازي‌ها بعد از سال ۱۹۳۹ تا كمونيسم استالين بعد از سال ۱۹۴۸ و سركوب مجددي كه دنباله‌ي تهاجم شوروي در سال ۱۹۶۸ بود. از ديد آقاي كليما، گذراندن دوران كودكي در اردوگاه كار اجباري ترزين او را براي اتفاقات بعدي زندگي آماده كرد. چراكه آن سال‌ها بزرگ‌سالي او را شكل داد. آقاي كليما در كتابش شباهت اين دو رژيم سركوب گر را تائيد مي‌كند. «مردم چكسلواكي براي نيم‌قرن تحت سلطه‌ي ديكتاتور زندگي كردند. با يك وقفه‌ي سه‌ساله، ديكتاتوري استالين جاي حكومت خشن و مستبد نازي را گرفت».

اين كتاب با نگاه جامعي كه به تاريخ دارد حتي براي مخالفان هم درس‌هايي در بردارد. اين تاب هم‌چنين شامل مصاحبه‌ي طولاني فيليپ راف با آقاي كليما است كه در آن درباره‌ي نويسندگان ديگر اهل چك يعني واتسلاو هاول و ميلان كوندرا به بحث نشستند. اين مجموعه مقالات با مقاله‌ي جالبي درباره‌ي فرانتس كافكا جمع‌بندي مي‌شود و نظرات متعدد نويسنده درباره‌ي كافكا را در مقاله‌ي «عشق و آشغال» به ياد خواننده مي‌آورد.

اين مجموعه براي كساني كه به آثار داستاني آقاي كليما علاقه‌مندند، ديد جديدي نسبت به زندگي شخصي، ارزش‌هاي ادبي و تجربيات او نسبت به تاريخ جمهوري چك به ارمغان مي‌آورد؛ و كساني هم كه هنوز اثري از او نخوانده‌اند بامطالعه‌ي اين مجموعه به خواندن داستان‌هاي او تشويق مي‌شوند.

سفارش كتاب از سايت كاواك

 

معرفي كتاب خانه درختي ۱۰۴ طبقه

۱۱ بازديد

كتاب خانه درختي ۱۰۴ طبقه

اندي گريفيتس-تري دنتون

خريد كتاب خانه درختي ۱۰۴ طبقه

همواره براي كودكان كتاب‌هاي داستاني و كودكانه با طراحي‌هاي خاص و رنگي مناسب‌تر است زيرا اين نوع كتاب‌ها جذابيت‌هاي بيشتري دارند و نه‌ تنها كودكان به كتابخواني علاقه‌مند مي‌شوند بلكه اين داستان‌ها برايشان سرگرم‌كننده و جالب نيز خواهد بود. در حال حاضر يكي از بهترين ناشران كتاب كودك نشر هوپا مي‌باشد، نشر هوپا همواره بهترين و جذاب‌ترين كتاب‌هاي كودكانه در سراسر دنيا را به زبان فارسي و با طراحي‌هاي گرافيكي خيلي جذاب به چاپ مي‌رساند،خانه درختي ۱۰۴ طبقه هشتمين و جديدترين جلد از سري كتاب‌هاي خانه‌ي درختي است كه نشر هوپا منتشر نموده و هم‌اكنون بر روي وبگاه كاواك قرار دارد.

سري داستان‌هاي خانه‌ي درختي براي كودكان ماجراجو و شيطون بهترين انتخاب است كه در هر طبقه اتفاقاتي خنده‌دار و شيطنت‌آميز رخ مي‌دهد، البته تصوير نيز در كنار متن كتاب بر جذابيت داستان افزوده و كودك با‌ خواندن اين كتاب وارد دنيايي پر از شگفتي مي‌شود و مدام با خلاقيت‌هاي داستان همراه مي‌شود. اين كتاب نه تنها براي كودكان بلكه براي پدر و مادرها نيز جالب و خواندني است. داستان اصلي كتاب درباره‌ي ماجراهاي دو كودك به اسم‌ اندي و تري است، ماجراهاي اين دو كودك در طبقه‌دارترين خانه‌ درختي دنيا باعث شده‌ است كه مجموعه‌اي پر از ديوانه‌بازي و تصاوير بامزه شكل بگيرد كه حسابي مخاطب را به خنده مي‌اندازد.

در گزيدهاي از كتاب ميخوانيم :

اندي مي‌گويد: «من هم همين‌طور. شرط مي‌بندم الان خيلي باهوش‌تر از تواَم!» تري مي‌گويد: «حرفش رو هم نزن! من يه ميليارد ميليون برابر باهوش‌ترتر از توام!» اندي مي‌گويد: «عمراً! چون من يه تريليارد ميليارد ميليون برابر باهوش‌ترتر از توام!» تري مي‌گويد: «نه‌خير. نيستي! من يه ييليون زيليون و يليون تريليون… (خميازه) اسپيليون كوييليون فريليون… (خميازه، خميازه) بيليون ميليون… (خميازه، خميازه، خميازه) خريليپونففففففففففففف…» آليس مي‌گويد: «نگاه! تري وسط حرف‌ زدن خوابش برد!» آلبرت مي‌گويد: «اندي هم … .

موضوع اصلي مجموعه‌ي خانه درختي درباره‌ي دو پسر به نام‌هاي اندي و تري مي‌باشد به‌طوري‌كه در واقع اسم شخصيت‌هاي اصلي همان اسم نويسنده و تصويرگر كتاب است، اين كتاب را اندي گريفيتس نوشته و تري دنتون آن را تصويرگري نموده و در داستان كتاب نيز اندي مي‌نويسد و تري نقاشي مي‌كشد و هر دو در يك خانه‌ي درختي عجيب كه هر دفعه طبقات آن زيادتر مي‌شود زندگي مي‌كنند ،آن‌ها يك دوست به نام جيل دارند كه با حيوانات زيادي زندگي مي‌كند و  ناشري به نام غول دماغ دارند كه اگر خيلي عصباني شود دماغش مي‌تركد آن‌ها از سبزيجات متنفرند و مارشمالو دوست دارند.

جلد اول اين مجموعه در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و پس از موفقيت‌هاي فراوان ساير جلدهاي آن در سال‌هاي بعد نوشته و به چاپ رسيد. خانه درختي ۲۶ طبقه، خانه درختي ۳۹ طبقه، خانه درختي ۵۲ طبقه، خانه درختي ۶۵ طبقه، خانه درختي ۷۲ طبقه، خانه درختي ۹۱ طبقه ساير جلدهاي منتشر شده است. جديدترين جلد اين مجموعه «خانه درختي ۱۰۴ طبقه» توسط آنيتا يارمحمدي به فارسي ترجمه گرديده و در حال حاضر بر روي وبگاه كاواك به صورت اينترنتي توزيع شده است حتما براي كودكان خود اين كتاب جالب و خنده‌دار را تهيه نماييد و با آن‌ها از خواندنش لذت ببريد.

سفارش اينترنتي كتاب از كاواك

 

معرفي كتاب ماترياليسم

۱۲ بازديد

كتاب ماترياليسم

تري ايگلتون

در حال حاضر كتاب‌هاي بسياري بر روي وبگاه كاواك به‌صورت اينترنتي قابل خريد است به‌طوري‌كه اكثر اين كتاب‌ها در موضوعات متنوع و جذابي طبقه‌بندي شده‌‌اند و طرفداران خاص خود را دارند، حوزه‌ي فلسفه يكي از حوزه‌هاي مورد‌ علاقه اشخاص كتاب‌خوان مي‌باشد. در اين متن به معرفي يكي از جديد‌ترين كتاب‌هاي منتشر شده در حوزه‌ي فلسفه مي‌پردازيم .كتاب ماترياليسم از نظريه‌پرداز مشهور«تري ايگلتون» به‌تازگي منتشر شده‌ و به بازار كتاب عرضه شده است ،اما در صورتي‌كه به دليل كمبود وقت نمي‌توانيد در كتابفروشي‌ها اين كتاب را تهيه نماييد همين حالا اين كتاب جذاب و خواندني را به صورت آنلاين از كتابفروشي آنلاين كاواك خريداري نماييد.

دربارهي كتاب

تري ايگلتون نظريه‌پرداز بريتانيايي كه به اعتقاد اكثر افراد او بهترين منتقد ادبي حال‌ حاضر بريتانيا نيز مي‌باشد ، تاكنون كتاب‌هاي بسياري هم‌چون، شكسپير و جامعه، معناي زندگي، پيش‌درآمدي بر نظريه ادبي، اسطوره‌هاي قدرت و … را به رشته‌ي تحرير درآورده است، اما تازه‌ترين كتاب او كه براي اولين‌بار در سال ۱۳۹۷ در ايران به چاپ رسيده است كتاب «ماترياليسم » مي‌باشد .

او در اين كتاب سعي‌ نموده به خوبي ارزش‌ها و باورهاي سه ماترياليست بسيار متفاوت همچون «ماركس» ، «نيچه» ، «ويتگنشتاين» را تحليل و بررسي‌ نمايد و نظريات آن‌ها را با يكديگر مقايسه كند. ايگلتون در «ماترياليسم» استدلال قدرتمندي از مكتب شگفت‌انگيز فلسفه را مطرح مي‌كند كه ماترياليسم در مركز بحث‌هاي مهم علمي ، فرهنگي و فلسفي قرار دارد. تري ايگلتون با تكيه بر مقايسه‌ي چندين موضوع مختلف از ايدئولوژي و تاريخ به زبان، اخلاق و زيبايي‌شناسي با صراحت نشان مي‌دهد كه چگونه بدن و فعاليت جسمي ما مي‌تواند انديشه و آگاهي را امكان‌پذير سازد، به عبارتي نمايشي ارزشمند در تفكر فلسفي است كه قلب ما در مورد خودمان فكر مي‌كند و در جهان زندگي مي‌كند.

 دربارهي نويسنده

تري ايگلتون در سال ۱۹۴۳ در بريتانيا به دنيا آمد و در حال‌حاضر به عنوان بهترين نظريه‌پرداز و منتقد ادبي بريتانيايي در دانشگاه لنكستر به‌عنوان استاد ادبيات انگليسي مشغول تدريس مي‌باشد .او در كنار تدريس كتاب‌ها و مقالات بسياري نيز نوشته‌است، به‌طوري‌كه تاكنون بيش از پنجاه كتاب در زمينه‌هاي نظريه‌ي ادبي، پست مدرنيسم، سياست، ايدئولوژي و مذهب به رشته‌ي تحرير درآورده است.

تري ايگلتون ساكن ايرلند شمالي مي‌باشد و كتاب‌هايش به چندين زبان و در كشورهاي مختلف به چاپ رسيده‌ است از ديگر آثار او مي‌توان به ايدئولوژي زيبايي‌شناسي، درآمدي برايدئولوژي، هيت كليف و گرسنگي بزرگ، نظريه‌ي‌ادبي ماركسيستي، اسكار وايلد و ديگر نمايشنامه‌ها، پژوهندگان و شورشيان در ايرلند سده‌ي نوزدهم، ايده‌ي‌فرهنگ  اشاره نمود. كتاب ماترياليسم اثر اين نويسنده توسط مترجم قهار رحمان بوذري به فارسي برگردانده شده و نشر مركز با موضوع فلسفه در چاپ اول منتشر نموده است، علاقه‌مندان به كتاب‌هاي فلسفي و آثار تري ايگلتون مي‌توانيد اين كتاب را به قيمت ۲۲،۲۰۰ تومان از كتاب فروشي آنلاين كاواك خريداري نماييد.

معرفي كتاب جامعه‌ انسان‌‌شناسي اديان

۱۵ بازديد

كتاب جامعه‌ انسان‌‌شناسي اديان

اثر كلود ريوير

كتاب جامعه‌ انسان‌‌شناسي اديان,

اثر كلود ريوير,

تاكنون در مجله‌ي كاواك كتاب‌هاي مفيد و جذابي معرفي نموده‌ايم كه اكثر اين كتاب‌ها داستاني يا رمان بوده‌اند، اما كتاب‌هاي خواندني در زمينه‌ي فلسفه، سياست، هنر و روان‌شناسي نيز براي كتاب‌خوان‌ها جذاب مي‌باشد. در اين متن درباره‌ي يكي از كتاب‌هاي جديدي كه در زمينه‌ي انسان‌شناسي در سال ۱۳۹۷ براي اولين بار توسط نشر ني منتشر شده‌ است توضيحات مختصر و مفيدي ارائه مي‌نمايي.

كتاب جامعه‌ انسان‌شناسي اديان يكي از كتاب‌هاي خواندني در زمينه‌ي حوزه‌هاي مختلف انسان‌شناسي مي‌باشد كه توسط كلود ريوير نوشته‌ شده است. «كلود ريوير» پروفسور و استاد دانشگاه سوربن پاريس كه تمامي جلسات تدريسي او در دانشگاه به صورت فشرده در قالب اين كتاب گردآوري شده است، پروفسور كلود ريوير همواره تلاش نموده در اين كتاب نظريه‌هاي مهم در زمينه‌ي انسان‌شناسي و جامعه‌شناسي اديان را بيان نمايد، او در شش فصل اين كتاب به رويكردهاي بنيادي دو رشته‌ي انسان‌شناسي و جامعه‌شناسي اديان و همچنين دستاوردهاي تحقيقاتي جديد درباره‌ي دين پرداخته است.

كتاب جامعه انسان‌شناسي اديان نقاط قوت فراواني دارد كه بي‌شك براي خوانندگان قابل‌فهم و جذاب است، اين كتاب بياني روان و در عين حال آموزشي دارد. گردآوري حجم گسترده‌اي از داده‌هاي ميداني قديمي يا جديد و بررسي آن‌ها در پرتو انبوهي از نظريه‌هاي كلاسيك و مدرن انسان‌شناسي و جامعه‌شناسي در اين كتاب باعث شده است كه براي اشخاصي كه به موضوعات جامعه‌شناسي يا انسان‌شناسي و يا حتي فلسفه و سياست علاقه‌مندند حاوي نكات خواندني و ارزنده‌اي باشد.

در گزيدهاي از كتاب ميخوانيم :

«رشته‌هاي بسياري به امر ديني مي‌پردازند. از اين‌رو بهتر است جايگاه رويكردمان را نسبت به اين رشته‌ها مشخص كنيم ؛انسان‌شناسي ديني به توصيف،احصاء و طبقه‌بندي پديده‌هاي ديني بسنده نمي‌كند؛ دين را به منزله‌ي بخشي از فرهنگ در نظر مي‌گيرد و  مي‌كوشد مشابهت‌ها و تفاوت‌هاي پديده‌هاي ديني را در جوامع گوناگون توضيح دهد»

اين كتاب بيشتر از مجموعه‌ي جلسات دانشگاهي و همچنين كنفرانس‌هاي پروفسور كلود ريوير درباره‌ي حوزه‌هاي مختلف انسان‌شناسي و جامعه‌شناسي  گردآوري شده‌ است، لذا براي علاقه‌مندان به فلسفه، سياست و حتي هنر نيز خواندني مي‌باشد.

كتاب جامعه‌ انسان‌شناسي اديان با ترجمه‌ي عليرضا‌ خدامي  توسط نشر‌ ني چاپ شده است كه مي‌توانيد آن‌را به قيمت ۴۶،۰۰۰ تومان از كتابفروشي كاواك به‌صورت آنلاين خريداري نماييد.

معرفي كتاب كابوس هاي بيروت

۱۵ بازديد

كتاب كابوس‌هاي بيروت

غاده السمان

خريد كتاب كابوس‌هاي بيروت

يكي ديگر از كتاب‌هاي خواندني در زمينه‌ي ادبيات داستاني كه قطعا براي اكثر افراد خواندنش خالي از لذت نيست كتاب «كابوسهاي بيروت» از نويسنده‌ي مشهور سوري «غاده السمان» است. اين نويسنده همواره سعي نموده موضوعات سياسي و جذاب را به صورت داستاني در قالب رمان يا داستان‌هاي كوتاه روايت كند و ‌در اين رمان با موضوع جنگ داخلي لبنان به مسائل و مشكلات اجتماعي كه در قشرهاي مختلف جامعه وجود دارد اشاره مي‌كند.

غاده السمان

غاده السمان نويسنده‌اي بود كه اولين‌بار تحت‌ حمايت پدرش كتاب‌ها و رمان‌هاي خود را در نوجواني به چاپ رساند؛ او در دمشق متولد شد و پدرش رئيس دانشگاه سوريه و وزير آموزش و پرورش بود، همواره نوشته‌هايش با تشويق‌هاي پدر همراه بود اما با گذشت چندين‌ سال او به نويسنده‌اي مشهور و ماهر تبديل شد كه كتاب‌هاي بسياري نوشته‌ است و در اكثر كشورها و به زبان‌هاي مختلف ترجمه شده است.

كابوسهاي بيروت براي اولين‌بار درسال ۱۹۷۶ به چاپ رسيد وب عد از آن به چندين زبان روسي، آلماني و … ترجمه گرديد. غاده السمان در رمان كابوس‌هاي بيروت با توجه به تكنيك‌هايي كه در نويسندگي دارد حوادث و اتفاقات را به گونه‌اي خواندني و هيجاني برجسته‌تر نموده است. همان‌طور كه از نام كتاب نيز مشخص است در داستان، كابوس‌هاي فراواني وجود دارد كه خواننده با ترس و هيجان بيشتري به خواندن ادامه مي‌دهد. او نيز هم‌چون ساير نويسندگان دنياي عرب بعد از حمله‌ي رژيم اشغالگر قدس (اسرائيل) به عرب‌ها، آثارش با تغييراتي همراه شد و در آن‌ها بيشتر به جنگ و مشكلات پيرامونش پرداخت. رمان «كابوسهاي بيروت» در حين جنگ داخلي كشور لبنان چاپ شد اين جنگ به مدت پانزده سال طول كشيد و نويسنده به خوبي زشتي‌هاي شهر بيروت و برادركشي‌ها را در زمان جنگ داخلي براي مخاطبان روايت مي‌كند.

در گزيدهاي از كتاب مي‌خوانيم :

«برادر مقتول جوانكي را كه قرار بود گوسفند قرباني باشد گرفت… دينش را به فحش كشيد. جوان جا خورد، دانشجوي فلسفه بود و به خدا اعتقاد داشت، اما همه اديان را ابزارهايي براي تقرب به خداوند مي‌دانست و هر‌گاه نياز داشت به خدا نزديك شود به اولين عبادتگاهي كه سر راهش بود مي‌رفت، چه مسجد چه كنشت. البته ترجيح مي‌داد بر كرانه‌ي دريا و به دور از هر ديواري در برابر خالقش كرنش كند. زمزمه‌هاي دعاي خويش را به باد بسپرد تا در جهان پهناور بگستراند و نقطه‌هايي تابناك بدان بيفزايد تا كمي از ظلمت نفرت و توحش مسلط بر جهان پرشروشور ما بكاهد.

كشاندندش به پياده‌رو. گفت: گناه من چيست؟ برادر مقتول عصباني بود. با عصبانيت فحش‌بارانش كرد. نزديك بود بين خودشان دعوا سربگيرد: اين‌جا بكشندش يا با خودشان ببرند؟… كدامشان بكشد؟ چطور بكشند؟ يكي‌شان پرسيد: دوست داري چطور بميري؟ گفت: دوست ندارم بميرم. يكي پيشنهاد كرد كه فوراً تيري در كله‌اش خالي كنند و پيش از رسيدن گروه دوم راه بيفتند. گفت: دوست ندارم بميرم. برادر داغ‌ديده پافشاري كرد كه كشتن جوان حق خودش است. گفت: دوست ندارم بميرم. يكي پرسيد: عضو كدام حزب هستي؟ گفت: حزب زندگي. پرسيدند: اسمت چيست؟ گفت: لبنان. از كدام خانواده؟ عرب. فرياد زدند: وقت شوخي نيست، كي هستي؟ تكرار كرد: «اسم من لبنان عرب است و نمي‌خواهم بميرم».

دربارهي نويسنده

غاده السمان نويسنده‌ي زن سوري در سال ۱۹۴۲ در دمشق به دنيا آمد پدر او دكتر احمد‌ السمان رئيس دانشگاه سوريه و در مدت زماني وزير آموزش‌ و پرورش بود او در كودكي مادرش را از دست دارد و بيش از پيش تحت حمايت پدرش بود. او در آثارش همان قدر كه به ادبيات عرب علاقه داشت از ادبيات غرب نيز غافل نبود. غاده السمان مدرك ليسانس خود را در رشته‌ي ادبيات انگليسي از دانشگاه سوريه كسب نمود و سرانجام در همين رشته دوره‌ي دكترا در دانشگاه لندن را طي كرد. او اولين رمانش «بيروت ۷۵» را در سال ۱۹۷۴ منتشر كرد و سپس در سال ۱۹۷۷ انتشارات غاده السمان را تاسيس نمود . از ديگر آثار غاده السمان مي توان به « بار ديگر عشق، شنا كردن در دريچه‌ي شيطان، شهروند مطالعه پوش، عشق از‌رگ به رگ، قبيله قرباني مي خواهد و …» اشاره كرد.

در حال حاضر كتاب كابوسهاي بيروت نوشته‌ي غاده السمان  با ترجمه‌ي احسان موسوي خلخالي توسط نشر ني منتشر‌‌ شده‌ است و مي‌توانيد اين رمان جذاب و خواندني را به قيمت ۴۶،۰۰۰ تومان به صورت آنلاين از وبگاه كاواك خريداري نماييد.

معرفي كتاب راه‌آهن زيرزميني

۱۱ بازديد

كتاب راه‌آهن زيرزميني

كولسون وايتهد

خريد كتاب راه‌آهن زيرزميني

اگر كتاب‌خوان باشيد قطعاً تاكنون كتاب‌هاي بسياري خوانده‌ايد و به دنبال كتاب‌هاي جديدتر با موضوعات جذاب‌تر مي‌گرديد. كتاب خواندن بهترين گزينه براي گذراندن اوقات فراغت به شكلي مفيد است. ما سعي نموده‌ايم در وبگاه كاواك بهترين‌ها در دنياي كتاب را به شما عزيزان معرفي نماييم تا بيش از پيش به كتاب علاقه‌مند شده و همچنين با كتاب‌هاي مشهور جهان ادبيات نيز آشنا شويد. يكي از اين كتاب‌هاي مهم و خواندني كه در سال ۲۰۱۷ موفق به كسب جايزه‌ي ادبي پوليتزر شد، كتاب «راه‌آهن زيرزميني» اثر نويسنده‌ي آمريكايي «كولسون وايتهد»‌ مي‌باشد.

كولسون وايتهد نويسنده‌ي كتاب راهآهن زيرزميني پيش از اين رمان، پنج كتاب ديگر نيز به رشته‌ي تحرير درآورده بود، اما هيچ‌كدام از آن‌ها موفقيت اين كتاب را نداشتند و وايتهد با نوشتن اين رمان بود كه در دنياي ادبيات شناخته شد. اين كتاب در سال ۲۰۱۶ برنده‌ي جايزه‌ي كتاب ملي شد و سپس در ليست كتاب‌هاي منتخب براي گذراندن تعطيلات تابستاني رئيس‌جمهور سابق آمريكا «باراك اوباما» انتخاب شد.

به گفته‌ي وايتهد ايده‌ي اصلي اين رمان موفق در سال ۲۰۰۰ در ذهن او شكل گرفته است اما او در نويسندگي به حدي چيره‌دست نبوده كه بخواهد آن زمان اين رمان را روايت كند، به همين‌خاطر بعد از نوشتن چندين كتاب و كسب تجربه‌ي بيشتر شروع به نوشتن «راه‌آهن زيرزميني» كرد.

موضوع اصلي رمان درباره‌ي برده‌داري در تاريخ آمريكا است؛ بي‌شك انتخاب نام كتاب نيز بي‌دليل نيست، زيرا نام راه‌آهن زيرزميني به شبكه‌اي بزرگ اشاره مي‌كند كه فعاليت‌هاي پنهاني داشته و به برده‌ها براي فرار از دست اربابان ظالمشان كمك مي‌كرده است، حتي قشر سفيدپوستان نيز در كنار سياه‌پوستان در اين شبكه فعاليت مي‌كردند. در اين شبكه كه نام راه‌آهن زيرزميني براي آن انتخاب شده بود اصطلاحاتي مورداستفاده قرار مي‌گرفت كه واقعاً در راه‌آهن و قطار به كار مي‌رود و وايتهد در داستان خود از اين مفهوم استفاده نموده‌است. شخصيت اصلي داستان برده‌اي قهرمان به نام كورا مي‌باشد كه فقط پانزده سال دارد. كورا تصميم مي‌گيرد به همراه برده‌اي تازه‌وارد به نام سزار از مزرعه‌ي پنبه‌اي كه در آن كار مي‌كنند فرار كند و در حين فرار ماجراهاي خطرناك و هيجان‌انگيزي براي آن‌ها اتفاق مي‌افتد. اين كتاب هيجانات خاص خود را دارد كه بي‌شك براي خوانندگان جذاب است.

در گزيدهاي از كتاب ميخوانيم:

«كورا دختري است كه در يك مزرعه‌ي پنبه در ايالت جورجيا برده است و كم‌كم قدم به دنياي زنانگي مي‌گذارد، دوره‌اي كه دردهاي بيشتري در انتظارش است. يك روز سزار، برده‌ي جديدي كه از ويرجينيا آمده، با او در مورد راه‌آهن زيرزميني صحبت مي‌كند و با هم تصميم سختي مي‌گيرند: فرار. راه‌آهن زيرزميني، هم به سرزمين آزاد متصل مي‌شود، هم به سرزمين‌هاي موافق برده‌داري. مي‌توان با سفر در اين راه‌آهن، چهره‌ي واقعي آمريكا را در آن دوران ديد؛ اما آن دو به كجا مي‌رسند و چه سرنوشتي در انتظارشان است؟»

درباره‌ي نويسنده

كولسون وايتهد رمان‌نويس آمريكايي در سال ۱۹۶۹ در نيويورك آمريكا به دنيا آمد و در منتهن بزرگ شد. او در سال ۱۹۹۱ از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصيل شد و به‌واسطه‌ي آشنايي با يك فردي در دانشگاه، بعد از اتمام تحصيلاتش در مجله‌ي ويليج وويس كار نويسندگي را شروع كرد. وايتهد تاكنون شش رمان نوشته است.

راه‌آهن زيرزميني در سال ۲۰۱۶ جايزه‌ي كتاب ملي آمريكا را براي او به ارمغان آورد و در سال ۲۰۱۷ او برنده‌ي جايزه ادبي پوليتزر شد. كتاب راه‌آهن زيرزميني براي اولين بار در ايران در سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات ثالث به چاپ رسيد و بار ديگر در سال ۱۳۹۷ براي دومين‌بار به چاپ رسيد. امين حسينيون و ركسانا صنم‌يار اين رمان را به فارسي ترجمه كرده‌اند و هم‌اكنون به قيمت ۳۸٫۵۰۰ تومان بر روي وبگاه كاواك به صورت آنلاين قابل‌خريد است. اين كتاب با داستاني هيجان‌انگيز پيشنهاد خوبي براي شما مي‌باشد، از خواندن اين رمان جذاب غافل نشويد.