معرفي كتاب دلدار اسپوتنيك

معرفي انواع كتاب با موضوعات مختلف

معرفي كتاب دلدار اسپوتنيك

۱۲ بازديد

معرفي كتاب دلدار اسپوتنيك

اثر هاروكي موراكامي

خريد كتاب دلدار اسپوتنيك

داستان كوتاه عشق و احساسات يك طرفه‌:

هفتمين اثر موراكامي كه به انگليسي برگردانده شد، داستان كوتاه عشق و احساسات يك‌طرفه‌اي را ميان سه دوست به روي كاغذ مي‌آورد. راوي داستان كه معلم مدرسه‌ي بيست‌وچهارساله‌اي است در شهر توكيو، دوستش سومير كه نويسنده است خيال‌پرداز و دمدمي‌مزاج كه جك كرواك را الگوي خويش قرار داده و ميو، زن شاغل، متأهل و زيبا كه رازي را درگذشته‌ي خود پنهان دارد.

رازي چنان دل‌خراش كه موهايش را سفيد كرده. زمان زيادي از تصميم سومير براي ترك نويسندگي نمي‌گذرد كه به‌كل ناپديد مي‌شود و اين در حالي است كه راوي و ميو در مسافرت هستند و با باخبر شدن از نبود سومير به آن سر دنيا سفر مي‌كنند تا پيدايش كنند. زماني كه در مسافرت هستند، راوي داستان متوجه مي‌شود كه سومير دو داستان نوشته است؛ دريكي از احساسات عميقش به ميو گفته و در ديگري راز ميو را، رازي كه سبب شد تك‌تك موهاي ميو سفيد شوند و او ديگر نتواند به كسي نزديك شود را فاش كرده است.

همه‌ي شخصيت‌هاي داستان با نااميدي در كشمكش هستند. درنهايت، رواي داستان با بازگشت به توكيو و درحالي‌كه دو ناجي خود را ازدست‌داده، تصميم مي‌گيرد به رابطه‌ي خالي از عشقش با مادر يكي از شاگردانش پايان دهد و اينجا جايي است كه راوي به حال تنهايي خود زار ميزند. بااينكه داستان در ساده‌گويي بي‌نظير است و بيشتر به سبك عاشقانه‌هاي موراكامي نوشته‌ شده تا داستان‌هاي ديگر، روابط محتاط قهرمان داستان كه در مكالماتش مشهود است و احساسات كنترل‌شده‌ي آن‌ها نسبت به يكديگر سبب مي‌شود اين كتاب ارزش مطالعه را داشته باشد. هاروكي موراكامي مانند زِن كوان، در داستان‌هايش به دنبال كاوش روابط انساني است. او در داستان‌هايش پرسش‌هايي مطرح مي‌كند بي‌آنكه پاسخي به خواننده بدهد و خواننده براي درك معناي آن‌ها نيازمند تفكر است.

جهت خريد اينترنتي كتاب به وبگاه كاواك مراجعه نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.