معرفي كتاب راه‌آهن زيرزميني

معرفي انواع كتاب با موضوعات مختلف

معرفي كتاب راه‌آهن زيرزميني

۱۲ بازديد

كتاب راه‌آهن زيرزميني

كولسون وايتهد

خريد كتاب راه‌آهن زيرزميني

اگر كتاب‌خوان باشيد قطعاً تاكنون كتاب‌هاي بسياري خوانده‌ايد و به دنبال كتاب‌هاي جديدتر با موضوعات جذاب‌تر مي‌گرديد. كتاب خواندن بهترين گزينه براي گذراندن اوقات فراغت به شكلي مفيد است. ما سعي نموده‌ايم در وبگاه كاواك بهترين‌ها در دنياي كتاب را به شما عزيزان معرفي نماييم تا بيش از پيش به كتاب علاقه‌مند شده و همچنين با كتاب‌هاي مشهور جهان ادبيات نيز آشنا شويد. يكي از اين كتاب‌هاي مهم و خواندني كه در سال ۲۰۱۷ موفق به كسب جايزه‌ي ادبي پوليتزر شد، كتاب «راه‌آهن زيرزميني» اثر نويسنده‌ي آمريكايي «كولسون وايتهد»‌ مي‌باشد.

كولسون وايتهد نويسنده‌ي كتاب راهآهن زيرزميني پيش از اين رمان، پنج كتاب ديگر نيز به رشته‌ي تحرير درآورده بود، اما هيچ‌كدام از آن‌ها موفقيت اين كتاب را نداشتند و وايتهد با نوشتن اين رمان بود كه در دنياي ادبيات شناخته شد. اين كتاب در سال ۲۰۱۶ برنده‌ي جايزه‌ي كتاب ملي شد و سپس در ليست كتاب‌هاي منتخب براي گذراندن تعطيلات تابستاني رئيس‌جمهور سابق آمريكا «باراك اوباما» انتخاب شد.

به گفته‌ي وايتهد ايده‌ي اصلي اين رمان موفق در سال ۲۰۰۰ در ذهن او شكل گرفته است اما او در نويسندگي به حدي چيره‌دست نبوده كه بخواهد آن زمان اين رمان را روايت كند، به همين‌خاطر بعد از نوشتن چندين كتاب و كسب تجربه‌ي بيشتر شروع به نوشتن «راه‌آهن زيرزميني» كرد.

موضوع اصلي رمان درباره‌ي برده‌داري در تاريخ آمريكا است؛ بي‌شك انتخاب نام كتاب نيز بي‌دليل نيست، زيرا نام راه‌آهن زيرزميني به شبكه‌اي بزرگ اشاره مي‌كند كه فعاليت‌هاي پنهاني داشته و به برده‌ها براي فرار از دست اربابان ظالمشان كمك مي‌كرده است، حتي قشر سفيدپوستان نيز در كنار سياه‌پوستان در اين شبكه فعاليت مي‌كردند. در اين شبكه كه نام راه‌آهن زيرزميني براي آن انتخاب شده بود اصطلاحاتي مورداستفاده قرار مي‌گرفت كه واقعاً در راه‌آهن و قطار به كار مي‌رود و وايتهد در داستان خود از اين مفهوم استفاده نموده‌است. شخصيت اصلي داستان برده‌اي قهرمان به نام كورا مي‌باشد كه فقط پانزده سال دارد. كورا تصميم مي‌گيرد به همراه برده‌اي تازه‌وارد به نام سزار از مزرعه‌ي پنبه‌اي كه در آن كار مي‌كنند فرار كند و در حين فرار ماجراهاي خطرناك و هيجان‌انگيزي براي آن‌ها اتفاق مي‌افتد. اين كتاب هيجانات خاص خود را دارد كه بي‌شك براي خوانندگان جذاب است.

در گزيدهاي از كتاب ميخوانيم:

«كورا دختري است كه در يك مزرعه‌ي پنبه در ايالت جورجيا برده است و كم‌كم قدم به دنياي زنانگي مي‌گذارد، دوره‌اي كه دردهاي بيشتري در انتظارش است. يك روز سزار، برده‌ي جديدي كه از ويرجينيا آمده، با او در مورد راه‌آهن زيرزميني صحبت مي‌كند و با هم تصميم سختي مي‌گيرند: فرار. راه‌آهن زيرزميني، هم به سرزمين آزاد متصل مي‌شود، هم به سرزمين‌هاي موافق برده‌داري. مي‌توان با سفر در اين راه‌آهن، چهره‌ي واقعي آمريكا را در آن دوران ديد؛ اما آن دو به كجا مي‌رسند و چه سرنوشتي در انتظارشان است؟»

درباره‌ي نويسنده

كولسون وايتهد رمان‌نويس آمريكايي در سال ۱۹۶۹ در نيويورك آمريكا به دنيا آمد و در منتهن بزرگ شد. او در سال ۱۹۹۱ از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصيل شد و به‌واسطه‌ي آشنايي با يك فردي در دانشگاه، بعد از اتمام تحصيلاتش در مجله‌ي ويليج وويس كار نويسندگي را شروع كرد. وايتهد تاكنون شش رمان نوشته است.

راه‌آهن زيرزميني در سال ۲۰۱۶ جايزه‌ي كتاب ملي آمريكا را براي او به ارمغان آورد و در سال ۲۰۱۷ او برنده‌ي جايزه ادبي پوليتزر شد. كتاب راه‌آهن زيرزميني براي اولين بار در ايران در سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات ثالث به چاپ رسيد و بار ديگر در سال ۱۳۹۷ براي دومين‌بار به چاپ رسيد. امين حسينيون و ركسانا صنم‌يار اين رمان را به فارسي ترجمه كرده‌اند و هم‌اكنون به قيمت ۳۸٫۵۰۰ تومان بر روي وبگاه كاواك به صورت آنلاين قابل‌خريد است. اين كتاب با داستاني هيجان‌انگيز پيشنهاد خوبي براي شما مي‌باشد، از خواندن اين رمان جذاب غافل نشويد.

بهترین فیلم های رزمی

1-ایپ من ۴: نهایی 2019 Ip Man 4: The Finale

  • محصول هنگ کنگ
  • امتیازها: IMDb 7، امتیاز گوگل 92،Rotten Tomatoes 85
  • دانلود

اسامی “دانی ین” به دفعات پنج بار و “اسکات آدکینز” شش بار در این لیست آمده و در عین حال در قسمت آخر این مجموعه فیلم، نام هر دو در یک فیلم عنوان گردیده است. همان گونه که از نام فیلم هم پیداست، این آخرین قسمت از مجموعه فیلم های ایپ من به شمارمی رود. این بار “ین ” به امریکا رفته و قصد دارد تا قرارداد خود را با دوتن از کاراته بازان متعصب که وابسته به نیروی دریایی هستند، یعنی “ادکینز” و “کریس کالینز” پایان بخشد.

در این فیلم شخصیت ” وو یویی” به دلیل انجام حرکات رقص رزمی تای چی در مقابل “ین وینگ چون” سکانس فوق العاده ای می باشد. “یوئن وو پینگ” تجربه سال ها توانمندی حرکات رقص رزمی خود را دراین فیلم به نمایش گذاشته است. این دهمین نکته فوق توجه درفیلم ایپ من 4 است و امید است که ژانر رزمی کنگ فو همچنان تا بیست سال آینده در صدر فیلم ها باشد. بهترین فیلم های رزمی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.