معرفي كتاب جودي دمدمي

معرفي انواع كتاب با موضوعات مختلف

معرفي كتاب جودي دمدمي

۱۳ بازديد

كتاب جودي دمدمي

مجموعه كتاب‌هاي جودي دمدمي

جودي دمدمي نوشته مگان مك‌دونالد نويسنده‌ي آمريكايي است. اين كتاب مجموعه‌ي چند ‌قسمتي است: به نام‌هاي جودي دنيا را نجات مي‌دهد، جودي مشهور مي‌شود، جودي دكتر مي‌شود، جودي آينده را پيش‌گويي مي‌كند، جودي انجمن مخفي تشكيل مي‌دهد و…

مگان مك‌دونالد نويسنده‌ي كتاب، افتخارات و جوايز بسياري را كسب كرده است. او درباره‌ي اين كتاب مي‌نويسد: گاهي فكر مي‌كنم جودي دمدمي خودم هستم. بي‌شك، خودم هم مثل جودي، دمدمي هستم. جودي هميشه نظرش را مي‌گويد و حرف دلش را مي‌زند و من از اين كارش خوشم مي‌آيد؛ اما حرف دل را زدن، هميشه كار آساني نيست.

درباره‌ي نويسنده

مگان در خانواده‌اي پرجمعيت در پيتربورگ واقع در پنسيلوانيا به دنيا آمد. او پنجمين و كوچك‌ترين دختر خانواده بود. در كودكي به علت لكنت زبان در يادداشتي كه مادرش به او پيشنهاد كرده بود هر آنچه را كه مي‌خواست مي‌نوشت و اين يادداشت‌نگاري‌ها، هنر نوشتن و نويسندگي را در او تقويت مي‌كرد. او اولين نوشته‌اش را در سن ده‌سالگي در روزنامه‌ي مدرسه‌اش منتشر كردوپس از آن كتاب‌هاي متعددي درزمينه‌ي كودك نوشت كه به گفته‌ي خود، آن را از خاطرات كودكي خود الهام گرفته بود. ازجمله اين كتاب‌ها جودي دمدمي است كه به حالت‌هاي شاد و غمگين، پرشور و نشاط، كنجكاوي و ماجراجويي خود در دوران كودكي بازمي‌گردد.

جودي در اين كتاب به حمايت از حيوانات و محيط‌زيست مي‌پردازد، انجمن مخفي تشكيل مي‌دهد و قواعد را مي‌شكند. براي درمان دنيا در مسابقه شركت مي‌كند و تقديرنامه دريافت مي‌كند، بطري‌هاي يك‌بارمصرف را جمع مي‌كند و صد درخت جديد را با كمك دوستانش در جنگل‌هاي استوايي مي‌كارد، با نجات عروسك‌هاي شكسته به آن‌ها حيات دوباره‌اي مي‌بخشد، عروسك‌ها را به بخش كودكان بيمارستان اهدا مي‌كند و با اين عمل مشهور مي‌شود.

با انگشتر حال نماي نقره‌اي، آينده را پيشگويي مي‌كند. جودي دمدمي علاوه بر آنكه كتاب سرگرم‌كننده‌اي براي كودكان است، سرشار از لحظات شادي‌بخش و مهيج است كه نيروي خلاق و توانايي‌ها را برمي‌انگيزد و نتايج آموزنده‌اي را در اختيار خواننده قرارمي دهد. اين كتاب را علاوه بر كودكان به نوجوانان نيز توصيه مي‌شود.

مجموعه كتاب‌هاي جودي دمدمي توسط نشر افق و با ترجمه‌ي محبوبه نجف خاني منتشر شده است.

جهت خريد آنلاين كتاب مي‌توانيد به كتابفروشي كاواك مراجعه نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.