معرفی کتاب آری به زندگی

معرفي انواع كتاب با موضوعات مختلف

معرفی کتاب آری به زندگی

۸ بازديد

کتاب آری به زندگی

اثر ویکتور فرانکل

خرید کتاب آری به زندگی

ویکتور فرانکل، نویسنده‌ی کتاب «آری به زندگی»، سه سال از عمر خود را در اردوگاه‌های کار اجباری ازجمله اردوگاه آشویتس سپری کرد. تمام خانواده‌ی او ازجمله همسر باردارش در اردوگاه کشته شدند. باوجود تمام این مصائب، فرانکل چند ماه پس از آزادی از اردوگاه در سخنرانی‌هایش از هدفمندی و تقدس زندگی سخن می‌گفت.

کتاب آری به زندگی اثر ویکتور فرانکل روایت متمرکز سه سخنرانی اوست. جالب آنجاست که سخنان او در کتاب «آری به زندگی» هنوز هم که هنوز است عمق و ارزش خود را از دست نداده‌اند و نه‌تنها یادآور گذشته هستند که در وضعیت کنونی ما نیز کاربردی‌اند و ما را یاری می‌دهند.

ویکتور فرانکل

دکتر ویکتور امیل فرانکل، متخصص مغز و اعصاب و روان‌پزشک اتریشی و نیز یکی از بازماندگان فاجعه هولوکاست است. ویکتور فرانکل همچنین بنیان‌گذار لوگوتراپی بود که نوعی تجزیه‌وتحلیل وجودی و «سومین مکتب وینی» روان‌درمانی است.

کتاب «انسان در جست‌وجوی معنا» وی نخستین بار در سال ۱۹۵۹ و با عنوان «از اردوگاه مرگ تا اگزیستانسیالیسم» انتشار یافت و روایتگر تجربه‌ی او در اردوگاه کار اجباری است و روش روان‌درمان‌گرایانه او را برای جستن معنا در تمامی اشکال وجودیت، حتی پست‌ترین آن‌ها، و دلیلی برای ادامه‌ی زندگی توصیف می‌کند.

ویکتور فرانکل یکی از شخصیت‌های اصلی درمان وجودی است.

کتاب «آری به زندگی» درسی برای همه‌ی ما

ویکتور فرانکل یازده ماه پس از آزادی از اردوگاه کار اجباری رژیم نازی، یک مجموعه سخنرانی عمومی در وین برگزار کرد. این روان‌پزشک نجات‌یافته که با گذشت زمان نه‌چندان زیادی به شهرت جهانی رسید، افکار اصلی خود را درباره‌ی معنا، ارتجاع روانی و اهمیت پذیرفتن زندگی حتی در مواجهه با مشکلات بزرگ با دیگران به اشتراک گذاشت.

سخنان ویکتور فرانکل در کتاب «آری به زندگی» بسیار با زمانه‌ی ما و حالا که دنیا با ویروس کووید-۱۹ و مسائل جنبی آن همچون قرنطینه و بی‌ثباتی اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کند، مرتبط است؛ این شرایط بسیار با اوضاع مردم در سال ۱۹۴۶ شباهت دارد.

ویکتور فرانکل در کتاب آری به زندگی شرح عمیق و جامعی ازجمله‌ی «طوری زندگی کن که گویی برای بار دوم است که زندگی می‌کنی» را به مخاطب ارائه می‌دهد و عقاید اساسی خود را دراین‌باره که هر بحرانی در دل خود حاوی فرصت‌هایی است، آشکار می‌کند.

علیرغم وقایع مخوف و ناگفتنی که در اردوگاه کار اجباری رخ داد، فرانکل از قدرت یکی از همبندانش آموخت که همیشه راهی برای گفتن «آری به زندگی» وجود دارد و این درسی است جامع برای همه‌ی ما در هرزمانی.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.