معرفی کتاب یک عدد مامان به فروش می رسد

معرفي انواع كتاب با موضوعات مختلف

معرفی کتاب یک عدد مامان به فروش می رسد

۴ بازديد

کتاب یک عدد مامان به فروش می رسد

اثر کاره سانتوس

کتاب یک عدد مامان به فروش می‌رسد جلد اول از مجموعه‌ی چهارجلدی فروشی‌هاست که به نویسندگی کاره سانتوس و تصویرگری آندرس گررو روانه‌ی بازار نشر شد. این مجموعه ماجراهای اسکار و دوست صمیمی‌اش نورا و هربار، کشمکش‌هایشان با یکی از اعضای خانواده و یکدیگر را روایت می‌کند. یک عدد مامان به فروش می‌رسد در رده‌ی ادبیات کودک قرار می‌گیرد و برای گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال مناسب است. کتاب یک عدد مامان به فروش می‌رسد را سعید متین به فارسی برگردانده و انتشارات هوپا نیز آن را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده‌است.

خلاصه‌ی کتاب یک عدد مامان به فروش می‌رسد

 اسکار به تازگی صاحب یک برادر کوچک‌تر شده‌است. با به دنیا آمدن برادر کوچکتر اسکار احساس می‌کند مامان دیگر به‌اندازه‌ی کافی به او توجه نمی‌کند. همین می‌شود که تصمیم می‌گیرد مامانش را برای فروش بگذارد.

«مشق‌هایت را بنویس! اتاقت را جمع‌و جور کن! سبزی بخور! … هر قدر سبک‌سنگین می‌کنم، راه دیگری به ذهنم نمی‌رسد: مامانم را می‌فروشم!»

اسکار با کمک دوست صمیمی‌اش نورا برای فروش مامان آگهی می‌دهند اما هیچ‌کدام از فروشنده‌ها چشم اسکار را نمی‌گیرند. تا اینکه در آخر اسکار متوجه تمام زحمات و خوبی‌های مادرش می‌شود و می‌فهمد مامان چه‌قدر او را دوست دارد و از خیر فروشش می‌گذرد!

مجموعه‌ی چهارجلدی فروشی‌ها

جلد دوم مجموعه‌ی فروشی‌ها، «یک عدد بابا به فروش می‌رسد»، داستان دوست صمیمی اسکار، نورا است که مادرش زمانی که او خیلی کوچک بود از پیش آن‌ها رفته و پدرش هم بابت کارش دائم این‌جا و آنجا در سفر است. نورا مدتی پیش نامزد پدرش می‌ماند اما او هم که می‌رود، دیگر راهی نیست جز اینکه در خانه‌ی اسکار این‌ها بماند.

پدر نورا اما از سفر برمی‌گردد و مصیبت نورا شروع می‌شود. بابا خیلی سخت‌گیر است و مدام به نورا می‌گوید این کار را بکن و آن کار را نکن. نورا و اسکار تصمیم می‌گیرند برای بابای نورا یک کار پیدا کنند و ادامه‌ی ماجرا.

جلد سوم از مجموعه‌ی فروشی‌‌ها داستان اسکار است که از دست یک نفر خسته شده و می‌خواهد او را بفروشد. این‌بار کی؟ نخودی. برادر کوچک‌تر اسکار دیگر دمار از روزگارش درآورده است و اسکار او را با یک خواهر بزرگ‌تر عوض می‌کند. این خواهر بزرگ‌تر هم اما دردسرهایش کم‌تر از نخودی نیست و همین باعث می‌شود اسکار قدر نخودی را بیشتر بداند.

جلد آخر هم با عنوان «یک عدد بهترین دوست به فروش می‌رسد» داستان سال جدید مدرسه است و آنا که با یک دختر دیگر صمیمی می‌شود. اسکار تصمیم می‌گیرد یک آگهی بدهد تا دوست صمیمی جدید برای خودش پیدا کند.

کتابی آموزنده برای کودک شما

کتاب یک عدد مامان به فروش می‌رسد و سه جلد دیگر مجموعه‌ی فروشی‌ها به موضوعاتی می‌پردازند که نوجوانان همیشه با آن‌ها سروکله زده و می‌زنند. امر‌ونهی والدین، فست‌فود، اردوی مدرسه و خیلی دیگر از ماجراهای مخصوص نوجوان‌ها با داستانی‌ دل‌نشین و خنده‌دار بیان می‌شوند.

مخاطبان کتاب یک عدد مامان به فروش می‌رسد و سه کتاب دیگر مجموعه‌ی فروشی‌ها، یعنی کودکان ۷ تا ۱۲ سال، با مفاهیمی مانند مدارا و قدرشناسی و دوستی آشنا می‌شوند و شخصیت اصلی هر کتاب سیر تغییری را در طول داستان طی می‌کند که نکته‌‌ای اخلاقی در خود دارد.

از نکات مثبت دیگر کتاب می‌توان به تصویرگری جذاب آندرس گررو اشاره کرد که به نمک کتاب می‌افزاید. گفتنی است که کاره سانتوس در سال ۲۰۰۹ موفق شد جایزه‌ی کشتی بخار را برای جلد اول مجموعه‌ی فروشی‌ها، کتاب یک عدد مامان به فروش می‌رسد، ازآن خود کند. تصویرگر کتاب، آندرس گررو، نیز در همان سال جایزه‌ی ملی تصویرگری کودک اسپانیا را به خود اختصاص داد.

خرید کتاب یک عدد مامان به فروش می‌رسد
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.