معرفی کتاب پلوتو سیاره کوتوله

معرفي انواع كتاب با موضوعات مختلف

معرفی کتاب پلوتو سیاره کوتوله

۵ بازديد

معرفی کتاب پلوتو سیاره کوتوله

انتشارات پرتقال

معرفی کتاب پلوتو سیاره کوتوله
 معرفی کتاب پلوتو سیاره کوتوله

سفارش کتاب از کاواک

کتاب پلوتو سیاره‌ی کوتوله اثری است به نویسندگی استف وید و تصویر‌گری بی‌نظیر ملانی دمر در حوزه‌ی ادبیات کودک که با داستانی ساده و روان کودکان ۳ تا ۷ سال را با سیاره‌ی پلوتو و منظومه‌ی شمسی آشنا می‌کند. کتاب پلوتو سیاره‌ی کوتوله را میترا امیری به زبان فارسی برگردانده و انتشارات پرتقال نیز آن را روانه‌ی بازار نشر کرده است.

جایی برای پلوتو

پلوتو بزرگترین شادی زندگی‌اش زمانی‌است که او را به‌عنوان یکی از نه منظومه‌ی شمسی می‌پذیرند و بزرگ‌ترین غصه‌اش هم زمانی است که سیاره‌های دیگر تصمیم می‌گیرند به او بگویند دیگر نمی‌تواند عضوی از دسته‌ی خفن آن‌ها باشد. جایگاهش به‌عنوان یک سیاره از دستش می‌رود و پلوتو دیگر آنقدر گیج شده که نمی‌داند جایش کجاست. پلوتوی بیچاره!

پلوتو در راه یافتن جایی که به آن تعلق دارد با ستاره‌های دنباله‌دار، ستارک‌ها و شهابواره‌ها صحبت می‌کند اما انگار هیچ‌جا جایش نیست! وقتی که دیگر چیزی نمانده تسلیم شود به سیاره‌ی کوتوله‌ای برمی‌خورد و آن وقت است جایش را در منظومه‌ی شمسی پیدا می‌کند.

پلوتو سیاره‌ی کوتوله، کتابی نه فقط درباره‌ی نجوم

پلوتو سیاره‌ی کوتوله کتاب خوش‌حال‌وهوای مصوری است که مبحث محبوب نجوم را در غالب داستانی ساده و با شخصیت‌های بانمک به کودک می‌آموزد. این کتاب علاوه بر آموزش نجوم و فیزیک، پیام مخفی و خاصی در خود دارد که ارزش آن را چند برابر می‌کند.

پلوتو سیاره‌ی کوتوله فقط از ستاره‌های دنباله‌دار و سیاره‌ها و سیاره‌های کوتوله و شهابواره‌ها سخن نمی‌گوید. استف وید سعی دارد به روش غیرمستقیم ذهن کودکانه‌ی مخاطب خود را با مفاهیم خودیابی، خودپذیری و دوستی آشنا کند. به گمان من مهم‌ترین نکته‌ی آموزنده‌ی این کتاب پذیرفتن و دوست‌داشتن و راحت‌بودن با خودمان است؛ حالا هرطور که می‌خواهیم باشیم.

پلوتو در راه سفری است بلکم بتواند جایی را که به آن تعلق دارد بیابد و در نهایت آن را میان سیاره‌های کوتوله‌ی دیگر پیدا می‌کند. و مگر همه‌ی ما در آخر نمی‌خواهیم به کسی، چیزی یا جایی احساس تعلق داشته باشیم؟

کتابی آموزنده برای گذراندن اوقات فراغت

هم شما و هم کودکتان عاشق این کتاب می‌شوید. پلوتو سیاره‌ی کوتوله کتابی است طنزآمیز، خنده‌دار و پر از تصویرگری‌های زیبا و بسیار آموزنده برای کودکان. نویسنده‌ی کتاب پلوتو سیاره‌ی کوتوله نه‌تنها کودک را با سیاره‌ی پلوتو و ماجرایش آشنا می‌کند، که اطلاعات بسیاری خوبی درباره‌ی کل منظومه‌ی شمسی نیز در اختیار او می‌گذارد.

اگر خودتان یا فرزندتان به موضوعاتی مانند فیزیک و نجوم علاقه‌مندید، حتما پیشنهاد می‌کنیم کتاب پلوتو سیاره‌ی کوتوله را تهیه نمایید و به اتفاق او زمانی را به مطالعه بگذرانید.

کتاب پلوتو سیاره‌ی کوتوله، مناسب برای کلاس درس

نثر ساده و کودکانه‌ی کتاب و موضوع علمی آن، به‌همراه تصویرهای زیبا و دوست‌داشتنی و اطلاعاتی که در اختیار کودک می‌گذارد این اثر را بسیار مناسب خواندن در کلاس درس می‌کند. آمیختگی علم و موضوعات روان‌شناختی و احساساتی چون غم و حس تعلق همگی چیزهایی هستند که در کتاب پلوتو سیاره‌ی کوتوله می‌توان یافت.

 نیمی از این کتاب داستان است و نیمه‌ی دیگر آن اطلاعات. گرچه اطلاعات کتاب بسیار پایه‌ای و ساده هستند اما با توجه به گروه سنی مخاطبین آن، یعنی کودکان ۳ تا ۷ سال، هنوز هم گزینه‌ی مناسبی برای اولین قدم‌های آشنایی کودکان با مباحث نجوم و فیزیک است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.