معرفی کتاب فراز و نشیب زندگی بدکاران

معرفي انواع كتاب با موضوعات مختلف

معرفی کتاب فراز و نشیب زندگی بدکاران

۴ بازديد

معرفی کتاب فراز و نشیب زندگی بدکاران

اثر اونوره دو بالزاک

کتاب فرازونشیب زندگی بدکاران آخرین کتاب از سه‌گانه‌ی بالزاک است که داستان شخصیت‌های آشنایی را که در کتاب‌های «بابا گوریو» و «آرزوهای بربادرفته» درباره‌شان خواندیم، ادامه می‌دهد. برگردان فارسی کتاب فرازونشیب زندگی بدکاران با ترجمه‌ی پرویز شهدی و به کوشش انتشارات ققنوس روانه‌ی بازار نشر شده است.

فرازونشیب زندگی بدکاران، مهم‌ترین اثر بالزاک

این کتاب را شاید بتوان بزرگ‌ترین، جذاب‌ترین و پراهمیت‌ترین نوشته‌ی بالزاک دانست. همان‌طور که پیش‌ازاین گفته شد، فرازونشیب زندگی بدکاران ادامه‌ی سرنوشت قهرمانان کتاب‌های بابا گوریو و آرزوهای بربادرفته را روایت می‌کند؛ پسرک همسایه‌ی بابا گوریو که دلباخته‌ی دختر اوست و لوسین آرزوهای بربادرفته که شیفته‌ی اشرافیت است.

موضوع فرازونشیب زندگی بدکاران را شاید بتوان شبیه به دو کتاب دیگر این سه‌گانه دانست. در این کتاب نیز بالزاک به سراغ پاریس و پاریس‌نشینان می‌رود؛ منتهی با نگاهی به‌مراتب دقیق‌تر. وجه تمایز این اثر با آثار پیشین بالزاک شاید در این باشد که بالزاک در کتاب فرازونشیب زندگی بدکاران با کارمندها، خرده‌بورژواها و پیشه‌وران خرده‌پا کاری ندارد و نیشتر خود را به جان دو گروه به‌خصوص می‌زند: اشراف و بزهکاران.

کتابی که بالزاک نه سال از عمر خود را وقف آن کرد

نگارش و تکمیل کتاب فرازونشیب زندگی بدکاران به قیمت نه سال عمر بالزاک تمام شد. البته باید گفت که بالزاک در این سال‌ها تنها سرگرم این اثر نبود و داستان‌های دیگری نیز نوشت؛ اما فکر تکمیل این کتاب او را راحت نمی‌گذاشت. گرچه میان نگارش بخش‌های چهارگانه‌ی کتاب فرازونشیب زندگی بدکاران وقفه‌های طولانی افتاد اما بالزاک درنهایت موفق شد اثر را تکمیل نماید. به عقیده‌ی خود بالزاک این اثر کلیدی‌ترین کار اوست و اگر هر یک از بخش‌های کنونی‌اش را نداشت، نمی‌شد آن را کامل دانست و داستان این سه‌گانه ناقص می‌ماند.

گزنده‌ترین اثر بالزاک: فرازونشیب زندگی بدکاران

بیشتر افرادی که با بالزاک و آثار او آشنا هستند این کتاب را تلخ‌ترین اثر او می‌دانند. با صرف‌نظر از محیط کتاب، در لحن‌ها و سرگذشت‌ها و صحنه‌هایی که در کتاب آورده شده است، هیچ نشانی از امید یافت نمی‌شود.

بالزاک در کتاب فرازونشیب زندگی بدکاران با بی‌رحمی فرانسه و جامعه‌ی پاریسی را نقد می‌کند. استخوان‌بندی کتاب در چارچوب تنگ و گریزناپذیر سرنوشت تلخ و محتومی در بند کشیده شده است که هیچ گریزگاهی در آن وجود ندارد، شخصیت‌ها یکی پس از دیگری به راهی قدم می‌گذارند که آن را بازگشتی نیست و پیشاپیش و از بدو زندگی‌شان برای آن‌ها رقم خورده است.

خرید کتاب فراز و نشیب زندگی بدکاران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.