معرفی کتاب تولستوی از نگاه خود و معاصرانش

معرفي انواع كتاب با موضوعات مختلف

معرفی کتاب تولستوی از نگاه خود و معاصرانش

۴ بازديد

کتاب تولستوی از نگاه خود و معاصرانش

چهره‌ی برجسته‌ی ادبی

خرید کتاب تولستوی از نگاه خود و معاصرانش

تولستوی چه در آثار و چه در زندگی‌اش خود به تنهایی آیینه‌ی دو قرن ادبیات یک ملت است. ایوان گنچاروف، نویسنده‌ی معاصر تولستوی او را «شیر عرصه‌ی ادبیات روسیه» نامیده است. این چهره‌ی برجسته‌ی ادبی خود هم یکی از بازیگران و هم یکی از شاهدان بسیاری رویدادهایی است که در این کشور رخ داده‌است.

تولستوی در دوران حیات خود با بزرگان بسیاری در ارتباط بوده و کتاب «تولستوی از نگاه خود و معاصرانش» نیز خواننده را با زندگی و افکار این نویسنده‌ی بزرگ، از دیدگاه خودش و از نظر هم‌قطارانی چون ماکسیم گورکی،  ولادیمیر کورولنکو، استانیسلاوسکی و … آشنا می‌کند. از نکات جالب درباره‌ی کتاب تولستوی از نگاه خود و معاصرانش آن است که مخاطب نه فقط خاطرات بزرگان معاصر تولستوی که حرف‌های مردمان عادی، شاگردان، دهقانان و آموزگاران آشنای تولستوی را نیز در این اثر می‌خواند.

کتاب تولستوی از نگاه خود و معاصرانش در رده‌ی آثار خاطرات و سفرنامه قرار می‌گیرد و برگردان فارسی آن با ترجمه‌ی سیروس سهامی و به کوشش نشر ژرف در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته‌است.

سرک به لایه‌های زیرین زندگی تولستوی

کتاب «تولستوی از نگاه خود و معاصرانش» اثری جذاب و خواندنی و جالب است که مطالعه‌ی آن به دوستداران ادبیات پیشنهاد می‌شود. جالب از این نظر که نویسنده در این اثر به زندگی یکی از غول‌های ادبیات جهان سرک می‌کشد، از خاطرات خود او درباره‌ی کودکی و خانواده‌اش گرفته تا خاطرات دوستان و آشنایان و بزرگانی چون ماکسیم گورکی، خواننده را با لایه‌های زیرین زندگی تولستوی آشنا می‌کند.

چنین کندوکاوی در زندگی افکار و شخصیت چنین چهره‌ای شگفت‌انگیز است. زندگی از نظر خود تولستوی و اطرافیان و نزدیکان وی مورد کاوش قرار می‌گیرد و جذاب‌ترین بخش این کاوش شاید بخش خاطرات به قلم ماکسیم گورکی، بنیان‌گذار رئالیسم سوسیالیست، مربوط می‌شود. ماکسیم گورکی با چیره‌دستی لایه‌‌لایه در افکار و شخصیت تودرتوی تولستوی نفوذ می‌کند و زندگی او را می‌کاود و هستی او را برای خواننده به نمایش می‌گذارد.

تولستوی، بازتاب تاریخ روسیه

لئو تولستوی خود به تنهایی بخش مهمی از ادبیات روسیه و برگی پربار از تاریخ این کشور است که هرگز فراموش نخواهد‌شد. تولستوی را باید نویسنده‌ای دانست که به خوبی موفق شده اندیشه‌هایش را در آثارش بگنجاند و فلسفه‌ی خود را به مخاطب بخوراند.

مطالعه‌ی کتاب «تولستوی از نگاه خود و معاصرانش» خالی از لطف نخواهد بود. با مطالعه‌ی این اثر به خوبی می‌توان با زندگی، افکار و روحیات این نویسنده آشنا شد. ترجمه‌ی خوب و روان نیز از نکات مثبت این کتاب است.

شما نیز اگر علاقه‌مند به مطالعه‌ی این اثر هستید، همین حالا می‌توانید آن را از کتابفروشی انلاین کاواک خریداری نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.