معرفی کتاب شام با آدری هپبورن

معرفي انواع كتاب با موضوعات مختلف

معرفی کتاب شام با آدری هپبورن

۶ بازديد

معرفی کتاب شام با آدری هپبورن

اثر ربه‌کا سرل

خرید کتاب شام با آدری هپبورن

از همه‌ی ما یک‌بار یا بیشتر این را پرسیده‌اند که اگر می‌توانستیم پنج نفر را، زنده یا مرده، برای شام دعوت کنیم چه کسانی را انتخاب می‌کردیم. چه می‌شد اگر همان اسم‌هایی که همیشه خواب بودن سر یک میز با آن‌ها را در سر داشتیم انتخاب می‌کردیم و تمام آن‌ها واقعاً به مهمانی شام ما می‌آمدند؟ این‌ سؤالات همان چیزی است که در رمان جذاب ربه‌کا سرل قرار است درباره‌شان بخوانیم. رمان شام با آدری هپبورن،‌ داستانی است از جنس لذت‌بخش رئالیسم جادویی که در رمان من پیش از توی جوجو مویز نیز شاهدش بودیم.

رمانی شام با آدری هپبورن با عنوان اصلی The Dinner List ، اثر ربه‌کا سرل در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد. برگردان فارسی این اثر با ترجمه‌ی میلاد بابانژاد و الهه مرادی و به همت نشر نون در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است.

در ادامه درباره‌ی این اثر جذاب و خواندنی ربه‌کا سرل بیشتر می‌خوانیم.

لیست مهمان‌ها!

«یک ساعت منتظر بودیم. این چیزی بود که آدری هپبورن گفت. باکمی تندی، کلماتش تأکیدی داشتند تا اطمینان حاصل کند متوجه آزردگی‌اش شده‌ایم. آن موقع اولین چیزی که در ذهنم بود آن بود که آدری هپبورن عصبانی است؛ نه اینکه آدری هپبورن شام مهمان من است!»

سال‌ها پیش، سابرینا همان کار قدیمی را تکرار کرد. تصور کرد که اگر می‌توانست هر پنج‌نفری را که دلش بخواهد به مهمانی شام تولدش دعوت کند، چه کسی را دعوت می‌کرد. مسلماً آن زمان فکر نمی‌کرد روزی قرار است این خیال او به واقعیت بپیوندد، چه برسد به اینکه این مهمانی شام تبدیل شود به تأثیرگذارترین جلسه مشاوره‌ای که او در عمرش داشته. اما در لیست مهمانی سابرینا نام چه کسانی آورده شده است؟

البته که مهمان شماره‌ی ۱ بهترین دوستش جسیکا است. ازنظر جسیکا که خود قلباً انسانی احساساتی‌ است، روابط حتماً باید به ازدواج و بچه ختم شوند؛ پس او خود را درگیر روابط پیش‌پاافتاده نکرده است و تنها شاهد رابطه‌ی عاشقانه و پرپیچ‌وخم سابرینا و توبیاس و ناتوانی‌شان در به ثمر نشاندن این رابطه بوده است.

توبیاس، مهمان شماره‌ی ۲ هم در مهمانی حضور دارد. مشخص است که او همچنان عاشق سابرینا است. سرل در برخی فصل‌های کتاب به مهمانی شام پرداخته و برخی فصل‌های دیگر را به رابطه‌ی  سابرینا و توبیاس اختصاص داده است. سرل در این فصل‌ها داستان آشنایی و جدایی آن دو را به‌آرامی روایت می‌کند و این مهمانی شام برای آن‌ها کمک بزرگی است تا زیروبم رابطه‌شان را درک کنند و به آینده‌ای بهتر امیدوار باشند.

مهمان شماره‌ی ۳ و ۴ نیز به گذشته‌ی سابرینا مربوط‌‌‌اند: کنراد، استاد سابق فلسفه‌اش. همان کسی که ماجرای سابرینا و توبیاس در سفری که او ترتیب داده بود آغاز شد؛ و رابرت، پدرش. پدری که زمانی که سابرینا تنها ۵ سال داشت، قالش گذاشت تا بتواند در کالیفرنیا با زنی دیگر زندگی دیگری آغاز کند.

مهمان شماره‌ی پنج اما شخص به خصوصی است! آدری هپبورن زیبا و جذاب و بااستعداد. زنی که تمام کسانی که سر میز هستند،احتمالاً به‌جز جسیکا، تحسینش می‌کنند و او را الگو می‌دانند. حضور او است که سبب می‌شود غیرممکن، ممکن به نظر بیاید. اوست که این مهمانی شام را جادویی می‌کند.

مهمانی برگزار می‌شود و مهمان‌ها گپ و گفتشان با سابرینا را به سمت موضوعاتی چون عشق و خانواده سوق می‌دهند؛ سابرینا فرصت می‌یابد حقیقت را درباره‌ی رابرت بفهمد و به رابطه‌اش با توبیاس جان دوباره‌ ببخشد. چند پل شکسته میان او و دیگران شاید تا پایان عصر، تعمیر شوند و شاید صلاح آن باشد که بقیه‌شان شکسته باقی بمانند.

گفتن از موضوعات جدی با چاشنی خیال

رمان شام با آدری هپبورن در نگاه اول شاید تنها کتابی سبک و جالب به نظر برسد؛ اما این هنر ربه‌کا سرل است که کشمکش‌های خانوادگی و احساسی سابرینا را که شاید تجربه‌ی خیلی از ما نیز باشد، در چنین قالب جذابی به مخاطب عرضه کند. سابرینا در تلاش است بفهمد چرا پدرش در پنج‌سالگی او را رها کرد؛‌ سعی دارد روی دوستی مصنوعی و از سر اجبارش با جسیکا کار کند و به رابطه‌ی ده‌ساله‌اش با توبیاس سروسامانی بدهد. سرل در هر فصل به‌راحتی داستان را میان گذشته و حال به حرکت درمی‌آورد؛ داستان را چنان هوشمندانه در قالب چند بخش روایت می‌کند که خواننده مجذوب باقی بماند و بخواهد عاقبت تمام این ماجراها را بداند.

کتابی که خیال‌پردازی‌تان را به کار می‌گیرد

شام با آدری هپبورن رمانی است مملو از عشق و جادو. این رمان کاری می‌کند دست‌وپایتان شل شود و در ذهن خیال برگزاری مهمانی شام خودتان و لیست مهمان‌های خودتان را در سر بپرورانید؛ باعث می‌شود از خود بپرسید اگر این اتفاق برای شما نیز رخ دهد چه؟ آن شب می‌توانید با تمام کسی که دوستشان دارید یا از دستشان داده‌اید سر یک میز بنشینید و بالاخره فرصت گفتن حرف‌هایی را که مدت‌ها آرزوی گفتنشان را داشتید، پیدا کنید. مطالعه‌ی این کتاب شاید فرصت خوبی باشد تا جزییات روابطتان را در ذهن بیاورید و شاید برای تغییر برخی مسائل پیش‌قدم شوید.

بخشی از کتاب

آدم‌ها در رابطه یا گل‌اند یا باغبان. دو گل نباید باهم در یک رابطه باشند. آن‌ها کسی را می‌خواهند که حمایتشان کند و مراقبشان باشد و کمک کند رشد کنند… آدم‌هایی هستند که مانند گل‌اند و آدم‌هایی هم هستند که نقش باغبان را بازی می‌کنند. باغبان‌ها کارشان نگهداری است. اگر دو گل باهم باشند نگهداری‌ای صورت نمی‌گیرد و همه‌چیز نابود می‌شود.

شام با آدری هپبورن رمانی است تلخ و شیرین که از عشق، فقدان و زندگی کردن با خاطرات حرف می‌زند. این اثر در سال ۹۸ از پرفروش‌‌های نشر نون بوده و اگر شما نیز علاقه‌مند به مطالعه‌ی آن هستید، همین حالا می‌توانید کتاب شام با آدری هپبورن را از وب‌سایت کاواک خریداری نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.